Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 22 maj 2011

Förlåt för igår förresten

Det var inte meningen att hoppa på Kissie så där. Det är som att sparka på ett dött föl eller hur det nu var LenaLiten brukade säga... :-)

Det är som att skriva att Linda Skugge har blivit en bitter tant eller att Linda Rosings fejs har för mycket botox.

Tur att jag inte sa det heller då...

Och apropå att jordens undergång igen så såg jag 2012 igår. Ni som inte vet det - jordengårunder-filmer är det värsta jag vet. Jag lever mig så SJUKT in i dom.
Halva 2012 var jag inne i Matildas rum (som är längst ifrån tvn) och tog hand om henens hamster. Med jämna mellanrum gick jag ut och kollade hur det gick med den smältande jordskorpan och den lilla hunden och den heroiska pappan och dom stackars barnen. Sen gick jag och gav hamstern godis och bytte vatten i hans flaska.

Och om jag ska säga något mer om 2012filmen så var det lite lustigt grepp att låta "Mammas nya kille" vara lite hero och köra flygplan och rädda den moderna familjen där även Den heroiska pappan var med. För att sedan krossa honom mellan några kugghjul på slutet för att Den heroiska pappan och Mamman kunde återförenas och pussas och I lööve you och familjen var hel igen för det är det viktigaste i amerikanska katastroffilmer. Att familjen blir hel igen. På andra plats kommer att hunden klarar sig.

Och för er som undrar varför jag inte sett den här filmen föränn NU så beror det på att jag bara klarar en Jordengårunder-film vartannat år. Det var typ 2 år sen jag såg Världarnas krig på tv och jag tänker fortfarande på den då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar