Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 9 februari 2011

När jag klappade Mattias orm

(kan även ha rubriken: "Dagen jag fick reda på hur skinnet på en orm känns".

Min kompis Mattias hade en orm.
Alltså, det var en riktig orm. En såndär som bor i ett terrarie och äter möss.
(jag vet att det finns läsare som tror att det skulle handla om nåt långsökt om typ en orm som bor i Mattias brallor, sorry)

Iallafall så hade jag ganska länge tjatat om att få klappa ormen.
(sluta tänk snusk nu, jag ville bara bli av med min fobi. Eller iallafall kolla om jag hade nån fobi)

Till slut kom dagen.

Mattias öppnade luckan och plockade ut ormen. Han höll den framför mig och jag sträckte nervöst fram handen och klappade lite på ryggen.

- Den är liksom fuktig! sa jag.

- Tycker du? Nä, jag tycker den är helt torr.

Jag klappade igen och insåg att det var min handsvett.

Han, skansen-Jonas var på nyhetsmorgon nyss. Han hade med sig en orm och några andra läskiga djur och fick mig att minnas det här.

Det var länge sen jag träffade Mattias. Jag hoppas han mår bra och att orm-skrället också mår bra.

1 kommentar:

  1. Mmmm du fick i alla fall in mina tankar på andra saker, skulle också vilja prova klappa en orm, (den som solar på stenar)
    Vad hände med pyjamas kl 16 inlägget som borde vara här? Helt klart en av de små sakerna i livet jag anser du borde nämna!!!

    SvaraRadera