Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 17 februari 2011

En youtube-klipp säger mer än tusen ord



Har gjort misstaget att handla mjölk, toapapper och tamponger på Helvetes-Ica Axel Dahlstöms-torg. När jag var som mest stressad. Ville bara säga det.

Jag kan också säga, i rent terapeutiskt syfte, to get i off my chest, som man säger:

1. Prata gärna i mobilen när du samtidigt kör barnvagn och går in i affären. Det går jättemycket fortare då och den som går bakom vill inte alls döda dig.

2. Ja, det klart att du ska få gå före mig tanten. När din färdtjänst står utanför och väntar och du har hela rullatorn fullpackad med grädde och hallon och ägg som du har slängt dit lite random och jag vet att det kommer ta dig tusen år att lägga upp skiten på bandet och betala med ENKRONOR. Speciellt EFTER att du först frågat MIG i anklagande ton ifall det inte är fler kassor öppna. Nej. Det är inte det. Och det är inte mitt problem för jag jobbar inte på Fitt-Ica på Axel D. Och sen får du fortfarande inte gå före mig när jag har svarat:" Ja, jag har skitbråttom, du kan inte gå före mig." På frågan: "Har du jättebråttom?". Det betyder att jag har jättebråttom.

3. Sen kan ju alla andra jävlar som envisas med att gå skitsakta framför en så man inte kommer förbi ta och ramla ihop och dö med.

4. Och och och!! Tiggande barn på spårvagnar som kommer fram med en skiten McDonalds-mugg och håller framför ögonen på en och säger nåt obegripligt på rumänska samtidigt som dom tittar på en som att man är dum i huvet och varför i helvete har jag inte redan gett hela min lön i muggen. Nä. Jag kommer fan ALDRIG att ge er några pengar. Och inte era farmödrar heller som ligger på knä nerför hela avenyn. För i helvete, klipp er och skaffa er ett jobb.

Om nån undrar så är jag lite mensig idag... Och så har jag börjat misstänka att jag är en såndär männsika som kallar sig "människoälskare" fast tvärtom.

1 kommentar: