Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 25 januari 2012

Vad är problemet?

Alltså. Jag tycker det är så sjukt trist med politik. Mest för att de flesta politiker ser så jävla tråkiga ut och verkar ha det riktigt trist. Så jag kanske inte ska säga nåt men allvarligt.

Hur svårt kan det vara att hitta på vem som ska vara partiledare?
Exakt VAD kan man sitta och prata om timme ut och timme in i flera dagar?
Det är väl förhelvete bara att få ihop en lista på vilka som kan tänka sig att vara och så röstar man?
Eller vad pratar dom om timme ut och timme in?
Jag läste nånstans att alla säger nej. Och dom egentligen vill säga ja. Då är väl problemet löst. Skriv upp alla på listan. Och så rösta. Och man får inte rösta på sig själv.

Fast jag vill fortfarande veta exakt vad dom pratar om timme ut och timme in.
Halkar dom in på sidospår, berättar vad dom gjorde i helgen, visar kort på barnbarnen, tipsar om bra hotell i Thailand, byter recept på matbröd?

ELLER VAD?

Sitter dom och pratar om varje person och väger hans eller hennes för och nackdelar mot varandra?

"- Jo, hon är ju rätt smart och rapp i käften, men såvardetjudetdär med att hon inte har betalt nån tvlicens och så har hon ju jävligt svårt med spriten."

"- Hallå, jag sitter här bredvid... och jag har sagt att jag inte vill va...."

"- Ja, ja, whatever.... Vi måste ha en öppen dialog här nu."

"- Men han som sitter här mittemot dårå?"

"- Men jag har också sagt att jag inte vill va..."

"- Men nu måste vi gå igenom alla de alternativ vi har.

"- Ok. Jag vet att han är jävligt trögtänkt och är skitlätt att reta upp."

"- Vafan säger du din jävel?!"


Ja. Jag vill som sagt gärna veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar