Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 5 januari 2012

När tidningen inte kommer

Samtal med västsvensk tidningsdistrubiton:

Tid 9:05

- Hej och välkommen till västsvensk tidningsdistrubition, jag heter Josefin.
- Hej! Jo, vår tidning har inte kommit idag.
- Gäller det adressen dom du ringer ifrån?
- Ja.
- Den ska ha kommit, jag kan inte se att budet rapporterat nåt annat. Alla tidningar i ditt område ska ha delats ut klart vid sextiden.
- Jaha. Men den har iallafall inte kommit till oss.
- Då kan jag göra så här att jag kompenserar dig för den här dagen och så får du ha en bra dag.
- Så jag kommer inte få nån tidning idag då?
- Nej tyvärr, vi kan inte köra ut nån idag.
- Ok.
- Men om du vill så kan du få pröva att läsa den som E-tidning istället!
(hon får det att låta som värst grejen)
- Eh... va?
(jag låter förvirrad för att jag antar att man redan KAN läsa den på nätet)
-Jo... förstår du... (hon talar väldigt tydligt och långsamt som att hon pratar med någon som är väääääldigt gammal eller väääääldigt dum i huvet) då får du allt som finns i tidningen idag, annonser och allt. Och så kan du bläääädraaa precis som en riiiiiiktiiiiig tiiiiiidniiiiiing.
- Eh... Okej, men då läser jag nog hellre Aftonbladet på nätet.
- Jamen då så.


Känner mig nog ändå lite snullad på annonserna. Det är ju ändå de som man läser nogrannast i morgontidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar