Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 29 september 2012

En gång när jag åkte tunnelbana i Stockholm

Det var jag och Frida. Hon bor där. Vi skulle in till stan och köpa onödiga saker och dricka kaffe och sånt där som tjejer gör.

Frida bor fantastiskt långt ut på en tunnelbanelinje.

(En gång åkte jag åt fel håll och hamnade på ändhållplatsen åt andra hållet. Då fick jag fanimej åka tunnelbana minsann innan jag hamnade i rätt förort.)


Iallafall så var det lördag och jag observerade att det var ovanligt många människor som var klädda i träningskläder. Lantis som man är så tog jag för givet att det var så man gjorde i Stockholm. Att man går och tränar på lördagförmiddag och för att alla ska SE att det är det som man ska göra så byter man om hemma. Kolla på mig, jag ska minsann till gymmet, har redan bytt om. Det hade varit lagom typiskt för folk som bor i stockholm.

När vi nästan var framme nånstans inne i stan så utbrast Frida:

- Ja, jävlar ja, det är Lidingöloppet idag. Det är därför alla har träningskläder.

Typiskt. Jag hade gärna trott att det där elaka var sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar