Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 6 januari 2016

Öl i Majorna

Idag skiner solen och det verkar vara den kallaste dagen på hela året. Jag ska fira det med att äta middag i det kallaste huset i norra Europa: min morsas hus. Jag får leta upp Magnus gröna jägarstrumpor innan han gör det tror jag.
Igår var en bra dag. Först lyckades jag äntligen måla klart taket i vårt nya badrum. Fan vilket jävla helvete det är att måla tak. Sen kom äntligen får favorithantverkare/kompis och satte på golvvärmen. Klinkergolv i en källare är ingen hit utan golvvärme.
Sen drog jag till Freddan i Majorna. Först drack vi upp nyårsbubblet som glömdes kvar på nyår. Och pratade om köksrenovering sen gick vi till puben som låg närmast för det var så sjukt kallt. Där var det knökat med gråhåriga gamlingar som verkade ha suttit där sen solen gick ner. Helt plötsligt började folk slåss längst ner i lokalen och jag märkte till min förtjusning att två år på Hisingen härdat mig så mycket att jag bara slängde ett öga på dom och konstaterade att det inte såg ut som den typen av folk som har vapen med sig ut så det enda vi behövde oroa oss för var att dom kanske skulle få fart på nåt sätt och ramla på oss. Det hände alltid mig när jag var yngre och hängde på krogen förjämnan. Pang tjoff! Så råkade jag stå bredvid ett slagsmål och flög in i en vägg.
Freddie hade slagsmålet bakom ryggen och det var lite jobbigt så vi trotsade kylan och gick till Red Lion.
(Plus att det satt en skum snubbe en halv meter bort som glodde på oss utan uppehåll och försökte få kontakt)
På Red Lion var det knökat med skägg och det spelades hög musik från förr i världen och jag hade stickad tröja, vinterkängor, långkalsonger och kände mig som jag var med i en film från ett coolt kallt land. Typ Island eller Norrland. Vi blev kvar tills dom stängde. Drack den billigaste blask-ölen (den öltunnan behöver ju någon dricka av också så den inte blir dålig). Vi gick igenom allt som hänt sen vi sågs sist för typ ett år sen. Vi träffade en hundvalp och sen sa västrafiks app att det skulle ta mig 3,5 timme att åka hem så jag ringde en taxi.
Det sista jag gjorde var att lära Freddie och taxichaffisen Helenas bästa knep när man reser att bo på muslimska hotell. Då behöver man inte vara rädd för terrorgrejer för dom bombar ju inte sina egna hotell. Smart va? Taxichaffisen skrattade åt det hela vägen från Mariaplan till Älvsborgsbron. Sen blev han lite allvarlig mitt på bron och sa att det finns ju olika sorts muslimer så jag skulle inte vara helt säker på att jag kunde lita på det där. Ja ja, det är så mycket att tänka på...

Det var väl det. Hoppas ni får en fin trettondan kära vänner. Tänk på att vi firar de tre vise männen idag! Viktigt.

Hej!

PS! Om nån har nåt bra tips på hur man lägger in bilder i blogspot från en iPhone så berätta gärna det. Det krånglar för mig. Och det vore ju kul med lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar