Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 1 april 2013

Sånt som bara händer oss

Räkningsdax! Åh vad det är härligt!

Japp då kör vi! (och inte tänkte jag då låtsas om att det egentligen skulle gjorts i slutet på förra veckan)

Magnus börjar. Batterierna på bankdosan har vart jävligt svaga länge. Vi snackar månader. Men om man kör in kortet många många många gånger så brukar det funka till slut att logga in.
*splatt* *splatt* *splatt* låter det i köket. Till slut undrar äldsta barnet vad vi håller på med för hon försöker sova.

Efter femtio splatt står det nåt i displayen. Ett nytt märkligt meddelande. Nåt om att kortet är spärrat för just den här dosan. Skumt. Det blir till att ringa supporten och fråga. Under tiden sätter jag igång att betala räkningar från mitt konto. Jag får väl ta sparpengarna så länge skit samma. Det gick ju bra ändå. Sådär. Då är vi på grön kvist igen. Härligt.
Fast vänta nu. Var är hyresavin? Ska vi göra som vanligt och kopiera förra månadens avi eftersom den alltid är borta och varför lägger man inte in tre månader i taget när man ändå håller på med skiten? Men just det, vi kommer ju bara in på mitt konto och där drogs ju inte nån hyra förra månaden. Fan oxå.

- Men du, kan inte du ringa hyresvärden i morgon?

- Och kolla om dom fått in hyran?

- Ja! Säg som det är! Att vi inte kommer in!

- Ok. Jag gör det!

- Säg att din fru har låst dosan så du inte kommer in.

*asgarv*

- Vafan säger jag....


Andra härliga saker som jag åstakommit den här påsken är:

1. Glömt ljuset på bilen så batteriet var stendött så vi tillslut fick dit en bärgare för det går inte att få igång dieselmotorer till renaultbussar med vanliga startkablar. BRA DÅ VET VI DET. Ska bli spännande att se vad det kostade att lära sig den grejen.

2. Lyckades handla frallor på icaMaxi för 2500 spänn. Ja, du läste helt rätt. Jag skulle köpa: ett årspresenter till Myra, kalasmat och fika, påskmat, nya kläder till barnen och lite annan mat och tyckte att det var väl dyrt när jag skulle betala. Men jag hade sån sömnbrist och hade tagit en sömntablett kvällen innan så jag var lite drogad fortfarande och alla tre barnen var med och lassade in skit i kundvagnen så jag tänkte att det var då fan vad dyrt det är jämt på icaMaxi men fyra och tre var VÄL saftigt men nu är det gjort och jag ska aldrig handla här mer igen.
Sen kom jag hem och hade sån grym ångest och vi tittade på kvittot och upptäckte att kassörskan hade stämplat in 510 frallor. Det blev ju en bra historia.
Sen la jag skulden på mig själv eftersom det var jag som som vanligt hade pratat med kassörskan och varit trevlig och käck precis när hon skulle räkna frallorna. Jag berättade exakt hur rörigt det var just vid frallorna när en ungen skrek, en var lite ivägen och en skulle lägga i frallor i påsen och jag försökte få en att inte ramla ur vagnen, en att inte vara ivägen för andra kunder som också ville ha frallor och en att inte pilla på alla frallor som han inte hade tänkt lägga i påsen.
När jag tänker på det så känns det lite som om jag vore ett våldtäktsoffer som skyller på sig själv.


Annars har vi haft ettårskalas här och det var härligt. Det hon blev gladast för var ett silverhalsband med en liten fjäril. Släkten blev djup imponerade över att hon direkt visade att hon ville ha den runt halsen och OH! Vilket begåvat barn som förstår med en gång att det var ett halsband. Det vet jag väl. Hon är skitsmart! (Men lite impad blir man ju)

Det var väl det.
Vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar