Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 12 september 2013

Lista på saker jag tror ska hända när vi flyttat till vårt hus

Just nu skjuter jag allting jag kan på framtiden för att DÅ då ska allting bli jättebra. Och med allting så menar jag allting och med DÅ menar jag när vi flyttat in i huset och allt är klart.

* Det kommer alltid att vara städat och fint och lukta gott. (det kommer inte lukta kattskit, bajsblöjor eller sura sopor)

* Alla barn kommer glatt att göra sina läxor.

* Alla barn kommer glatt att plocka upp sina saker.

* Jag kommer aldrig att skrika ppå barnen mer och bete mig som en vansinnig idiotmorsa. (Kan hänga ihop med de två punkterna ovan)

(förresten, De tre punkterna ovan.

* Jag kommer alltid att vara snygg och fräsch och utvilad.

* Jag kommer hinna gå och träna.

* Jag kommer alltid hinna laga god och näringsrik mat som jag planerar i god tid innan. Typ gärna på söndagarna. Då kommer jag stå och röra ihop goda grytor och soppor och lasanger som jag kan stoppa i frysboxen i källaren och ta upp i tid till det är dags att äta.

* Jag kommer även att gå ner minst 15 kilo. Bara sådär. För att jag har väldigt märkliga förväntningar av flytten.

* Kattjävlarna kommer sluta skita i badkaret och lite överallt annars.

* Alla kommer vara superlyckliga hela tiden.

* Inga barn kommer att bråka med varandra eller vilja spela skärmgrejer så länge att man behöver ens säga till dom.

* Min man och jag kommer typ aldrig att gräla mer.

* Jag kommer alltid att vara sugen på att ligga med min man.

Sådär. Låter det som rimliga förväntningar. Kanske inte... Jag misstänker att det ända som kommer hända när jag publicerar detta inlägg är att min man tar till sig den sista punkten på listan och får lite orimliga förväntningar han med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar