Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 2 maj 2013

Hang-ups just nu

Jag är så jävla fast i Candy Crush Saga just nu så det är löjligt. Det är, för den som inte vet det (Min Mamma), ett litet löjligt spel där man ska matcha karameller i samma färg. Det är nåt med det som är så förjävla beroendeframkallande. Jag laddade hem det på typ påsk när jag visste att jag skulle ha lite tid att spela. Medans appen laddades ner så läste jag de kommentarer som folk hade skrivit på app-storen. Allt handlade om hur beroendeframkallande spelet var. Jag kände hur min puls gick upp och jag blev helt torr i munnen. Som en gammal knarkare som beslutar sig för att börja knarka igen.

Sen dess har jag spelat. Jag spelar stående på busshållplatsen på morgonen. (Nu har jag lärt mig att jag måste stå så nära gatan så att busschauffören stannar fast jag inte tittar upp. Det har hänt att bussen har åkt förbi mig.) Jag spelar i smyg när andra tror att jag gör nåt vettigt i köket, sover, mejlar eller bajsar. Jag spelar det första jag gör på morgonen, när jag snoozar larmet när klockan har ringt tio över 6. Det är en jättebra tid att spela, halvt bakom kudden utan att nån vet vad jag gör.

Jag har även blivit väldigt uppfinningsrik på andra sätt. Eftersom man bara har fem liv i taget så har jag löst det genom att först köra slut på alla liv i mobilen. Sen ber jag alla mina facebookvänner om hjälp att få fler liv och medans jag väntar på att dom ska skicka fler se kör jag slut på de fem liv som finns i surfplattan. Sen brukar nödropen på facebook ha hörts och jag kan köra lite till.

Nu har jag kört fast på level 65 i över en vecka. Det är helt jävla förjävligt. Man har 50 drag som man ska smasha 65 rutor på. Ni hör ju själva omöjligheten. Dessutom är banan gjord så att vissa karameller är instängda i burar som måste smashas på ett speciellt sätt. Och så växer det långsamt fram choklad som förstör allting oerhört mycket och är sjukt sjukt stressande. Jag har varit fast så länge där nu så jag har bestämt mig för att låtsas som att spelet bara har en level och det är där jag är.

Herregud vad sugen jag blev på att spela nu. Hej då.

ps. Jag har även en annan jobbig hang-up och det är att jag måste stänga av larmet på mobilväckarklockan varje kväll för att snabbt sätta på det igen. När man sätter på det så står det nämligen hur många timmar det är kvar tills klockan ringer. Typ: "Larmet ringer om 7 timmar och 43 minuter". Då vet jag att jag hinner sova 7 timmar och det är precis det jag behöver för att orka med nästa dag. Och så har jag typ 43 minuter till Candy Crush. Det gäller bara att jag kommer på att sätta på larmet. En gång gjorde jag inte det och det var oturligt en morgon när jag skulle öppna hela förskolan kl 6. Jag vaknade av grannens larm kl 05.27. Tur att det är lyhört. Och att jag har nära till jobbet. Den morgonen blev det INGET spelande i smyg under huvudkudden. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar