Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 17 februari 2013

Bloggtorka pga av tv-seriemaraton

Hej!

Ber om ursäkt för att jag totalt torkat ihop på skrivfronten.
Det är inte bara det att jag höll på med min helvetes jävla uppsats-jävel. Jag blev även tipsad av Becca att det finns ställen på internet där man kan streama tv-serier. Inte jättebra för min moral. Men jättefint för en tant som mig som inte vet riktigt hur man gör när man laddar hem filmer. Det är till och med olagligt så det är väl superfint med brott som man inte ens vet hur man ska begå.

Var var jag? Jo, just det, apropå brott kan man säga... nu har vi klämt 3 säsonger av Sons of Anarchy på typ tre veckor. Det är inte illa för lite lagom sömnbristiga småbarnsföräldrar. Vi har dessutom kommit på att om Magnus spelar bas hela tiden så somnar han inte. Så ser det ut hemma hos oss på kvällarna. Jag virkar för livet (då somnar inte jag) och Magnus spelar bas så soffan hoppar. Och så ser vi på Sons of Anarchy.
Josåatte. Nu har jag lite frågor som liksom hänger ihop med den här serien. Jag undrar:

1. Om man ska sälja vapen till andra kriminella gäng, varför måste dom hela tiden ha NYA vapen. Typ så här: "We gotta wack thoose motherfucking IRA asholes. Do you want to help us?" "Yes, they need to be wacked. We need a couple of dussins of big fucking machinguns. Can you help us with that?" "Yes we can."
Ok. VARFÖR behöver dom hela tiden nya vapen? Kan dom inte hålla ordning på dom som dom HAR? Om man köper dyra fina maskingevär som det är skitkrångligt att frakta över hela USA, kan man inte se till att hålla ordning på dom då? Och använda dom flera gånger?
Herregud.

2. Är det nån mer än jag som undrar om han som spelar Jax har fått nån speciell klausul i sitt kontrakt där han får extra betalt för att visa röven mer eller mindre i varje avsnitt. Nu klagar jag absolut inte på det. Alls. Jag är bara lite nyfiken på om han var medveten om vad han gjorde innan han skrev på kontraktet.

Oj. Direkt efter fråga två så kunde jag visst inte tänka mer så det är nog bäst att jag slänger på ett avsnitt till...

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar