Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 22 mars 2012

Samma skrot och korn

Två exempel på hur jag vet att min dotter och jag är sjukt lika varandra:

1.
Vi har picknick vid havet. Vi sitter vi en promenadväg och fikar. En stor brun hund går förbi oss. Vi följer den båda med blicken. När den gått förbi ser vi båda att den har de största pungkulor vi nånsin sett. Båda slutar tugga på bullarna och stirrar rätt på hundens jättegollor sen tittar vi på varandra med uppspärrade ögon. Hon säger:
- Såg du mamma! Vilka jättepungar den hunden hade!!
Och jag svarar:
- Ja.... Det var de största jag nånsin har sett.


2.
-Du, leker du aldrig med ***** längre? Är hon bara med ****** nu?
- Ja. Hon har blivit så tyken nuförtiden.
- Vad gör hon då?
- Men typ, hon ska alltid klinga och säga att det typ är hennes tur fast att det kanske har varit hon som gjort det massa gånger.
- Är det klockan som ni klingar i när ni ska gå in från rasten.
- Ja. Det är roligt att klinga i den.
- Det förstår jag.
- Och så säger hon helt tykna grejer när hon ska tar klockan.
- Vad tråkigt då.
- Ja.
- Men bry dig inte om henne mer då om hon är sån.
- Ja.

- Men du mamma. Vet du.
- Nä.
- När vi sitter och har samling och kollar på smartboarden då kan man se halva hennes rumpa.
- För att hon har så låga byxor.
- Ja, dom åker ner när vi sitter på golvet.
- Känns det lite gött då när du ser det.
- Ja.
- Som en hemlig hämnd.
- Ja precis så är det. Jag tänker då inte säga till henne att hennes rumpa syns. Det är rätt åt henne.

That´s my girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar