Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 4 mars 2012

Random repliker här hemifrån oss i helgen

- Hej gumman, var det kallt ute? Pappa har kommit hem. Han är i köket och lagar mat och lyssnar på hårdrock.
- Jag hör det.



- Kan inte du vara snäll och lägga dig lite längre i från mig. Jag måste få vara lite ifred på natten. Jag ÄR redan två personer.


- Ville ni ha mer mat eller är ni nöjda?
- Om du frågar mig en gång till så kommer jag kasta den här beybladen på dig.
- Men ni svarar ju aldrig!


- Du fååår somna nu, det är ok.
- Men jag vill så gärna se på Sean Banan...


- När den här filmen är slut så måste ni stänga av tvn lite. Den har vart på i säkert 6 timmar nu.
..............................................
- Och inga andra skärmgrejer. Inga spel eller nåt. Lek vanligt.
..............................................



(.................. = tystnade och tomma tvblickar)


- Barnen på gården trodde att jag var en tjej. Dom sa såhär: Vill du ha choklad tjejen. Men jag sa nej. Jag ville inte ha choklad.
- Dom kanske trodde det för du har långt hår.
- Ja.
- När du var liten trodde folk ofta att du var en tjej för du brukade ha en röd overall. Då tror folk att det är en tjej.
(storasyster): -Va dumt!
- Ja, visst är det. Man kan väl ha röda kläder när man är kille.
(storasyster): -Ja, om man inte vet vad det är så kan man väl titta efter där snoppen eller snippan sitter.
- Fast det kanske blir lite konstigt om bebisen har kläder på dig.
- Ja, det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar