Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 11 februari 2012

I mobilaffären

- Hej. Jag köpte en ny telefon här för ett tag sen och så kunde man ta med kvittot och en gammal telefon att återvinna så skulle man få pengar tillbaka att köpa nåt för här i affären.

- Ja det stämmer. Vad vill du ha får nåt?

- Jag tänkte mig ett skal, så den inte går sönder så lätt.

- Vad har du för telefon? Jasså en sån. Dom har vi inga skal till just nu, men jag kan rekommendera ett skärmskydd det funka bra. Ser du här på baksidan, bara plast, det är framsidan du behöver skydda.

- Ok.

- Kom med så kollar vi vad som finns.

- Jag tänkte mig kanske nån liten... grej som man kan ha den i så det inte blir repor.

- En liten väska?

- Ja, just det. En liten väska.

- Då har vi dom här att välja mellan.

Han pekar på en rad hiskeligt gubbiga små väskor i skinn.

- Ok. Det är som där alltså.

- Ja. Jag är ledsen. Om man inte har en Iphone så är det det här som är att välja mellan.

- Ursäkta men det här ser ut som hyllan som farfar väljer på.

- Hehe. Ja. Det är väl så. Dom här här nere då?

- Ja, det är väl mormors hylla.

- Hehe.

- Vad kostar dom?

- 199. Du får 200 om du lämnar in en gammal telefon för återvinning.

- Jaha.

- Dom här skärmskydden kostar samma.

- Jaha. Men jag tror jag tar en sån här liten väska då ändå. Det är ju mest när telefonen ligger i fickan som den blir repig.

- Ja. Eller hur. Vilken ska du ha då?

- Den vita var väl minst ful...

- Ok. Den har även en rem så man kan ha den runt halsen.

- Jamenvabra. Då blir det precis som farmor är ute och går.

- Det är faktiskt trendigt att ha telefonen så nu. Alla vill ha det så.

- Du, det där går jag inte på. Ok. Ge mig den.


Det är härligt att man försöker upprätthålla nån form av coolhet. Fast man är 38 år, snart 39 och snart 3 barnsmorsa.

Herregud så fånigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar