Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 15 januari 2013

Klädefterlysning!

Igår så mötte jag en tjej på stan som hade en slags poncho på sig.
Den var svart och gjord av såntdär filtaktigt tyg som halsdukar var gjorda av ett tag.
Bam så ramlade jag ner i ett tidshål och mindes plötsligt ett klädesplagg. Det är bara det att jag inte minns om jag minns rätt.

Så är det någon som kände mig för minst 20 år sen som kan minnas om jag en gång i tiden hade en svart poncho som var gjord av samma sorts filtaktiga tyg som alla halsdukar just då var gjorda av. Den var som en stor halsduk. Jättestor.

Jag misstänker att jag hade den strax efter gymnasiet. Under den tiden när jag brukade ha en blå klänning på mig som jag en gång råkade stoppa innanför strumpbyxorna när jag var lite på lyran och hade kissat på toa på stora McDonaldsen i Nordstan. Lagom pinsamt. Jag brukade även ha en militärskjorta som jag köpt på ÖB och ett par svarta strumpbyxor med guldglitter broderat vid anklarna. Och just det! Ett par svarta blanka skor med stort spänne på som var lite för små så jag fick sjukt ont i fötterna när jag haft som på mig en hel natt.

Sorry. Memory Lane dök upp. Det måste vara 40årskrisen.

Nån som minns?


Och by the way. 90-talet var UGLY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar