Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 15 januari 2013

Hej 40!

Till sommaren fyller jag 40.

Ja faktiskt.

Och även om jag tror att jag känner mig som högst 27 så börjar saker och ting peka på att jag nog faktiskt inte är 27. Jag har börjat lägga märke till vissa saker som mitt 27åriga jag skulle bli helt jävla vansinnig på.

Här är några exempel:

* Varje gång jag hör Graveyard på radion så tror jag att det är Mustasch. Och varje gång Mustasch är på radion så tror jag att det är Graveyard. Det skulle nog få flera av mina vänner att gå fullständigt bananas. För att inte tala om mitt 27-åriga jag.

* Det har varit trängselskatt i Göteborg i exakt 15 dagar nu. Jag har redan skaffat autogiro. För att det verkar praktiskt.

* När jag tittade i senaste HMkatalogen så bläddrade jag väldigt snabbt förbi Divided-sidorna för jag kände att det var lite för skrikigt.

* Jag hade tre mål för det här året som jag tänkte klara av. Det var att skaffa mig ett riktigt jobb, köpa ett hus (helst ett praktiskt radhus) och lära mig sticka strumpor. Ja, ni hör ju. Mitt 27-åriga jag hade slagit mig själv på käften.

* Jag har faktiskt inte en jävla aning om vad en hipster är för en. Och jag vill faktiskt inte veta heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar