Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 17 juni 2011

Tillbaka i stan igen

Jag sitter på en bänk vid centralen och väntar på min buss. Det är strax mitt i natten. Stan är full av märkliga människor som åkt hit för att gå på festival förstår jag.

Värst av alla är ett gäng på 4 stycken som kommer gående. Det verkar vara 2 par. Ett lite yngre som ser ofantligt vanliga ut och ett lite äldre som ser lite... ja, halvslitna men ändå svenniga ut. Gubben har mustasch och lite mage och tanten har ganska långt, lite grått hår med hästsvans och lugg. Det som är utmärkande med dom är att tanten är så fruktansvärt full att hon knappt kan gå. Hon hasar sig fram som en krabba. Och hon ser samtidigt ut som att hon jobbar som typ mattelärare på en högstadieskola. Stilen, kläderna och sättet hon pratar på. För hon lyckas prata ganska normalt. Men hon kan typ inte gå.
Och ingen som är med i sällskapet låtsas om det.

Dom sätter sig på bänken bredvid min och jag försöker att inte stirra för mycket.

Det verkar som att paren har träffats nyss. Och verkligen funnit varandra.

Men gubben pratar bara om hur trevligt och gosigt det är att ta lite piller och han låter som en tonåring när han säger det. Och han bjuder sin fru på vin som han hällt upp i en juiceflaska och hon är så full att, när hon ska dricka, så lutar hon sig åt sidan för att nå flaskan så ramlar hon nästan av bänken. Men när hon pratar så låter hon nästan nykter.

Och jag hör dom prata om att det är så trevligt att dom träffat varandra och att dom ska fortsätta gå på festival tillsammans i morgon.

jag blir fan inte klok på folk.

Hoppas ni hade kul idag med era jävla puckon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar