Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 1 februari 2011

Hos Frisören

Vart och klippt mig idag hos min goda och fina vän Elenor.

Jag sitter i stolen och läser skvaller och dricker kaffe. Hon cirklar runt om mig och klipper på som Edward Scissorhands. Vi har gått igenom min hårfärg och jag har fått en ingående lektion i hur och vad jag ska färga, hon har tvättat mitt hår och samtidigt frågat hur jag mår och hur mycket till jag egentligen ska plugga (vilket har framkallat ett hysteriskt skrattanfall hos mig eftersom jag är helt sönderstressad just nu) (skrattanfallet fick även kunden mitt i mot att gapskratta, men det kan ha varit ett sånt där skratt man skrattar när man egentligen är skiträdd och hon isf var skiträdd för dåren mittemot)och så har vi skvallrat lite allmänt. Och planerat när vi måste dricka öl tillsammans nästa gång. (vi har blivit väldigt dåliga på det måste jag säga. En gång i tiden så klippte hon alltid mig sist på fredagkväll och sen rann vi lixom bara ner för trappan till Södra liden och drack öl innan hon stängt av hårtorken tror jag)

- Åh, Elenor! Hur skulle mitt liv vara utan dig!

- Helt kasst antagligen...

- Men allvarligt! Du är inte bara min vän, och frisör, du lär mig om hur hårfärg fungerar och du är min psykolog med. Hur skulle jag kunna.... MEN VA I HELVETE!! Är han ihop med HENNE!?

- Vadå, vem?

- Han från True blood? Är han ihop med Britney Spears? Ärligt jag trodde han hade lite smak.

- Tillräckligt mycket smak för att inte va ihop med Brittan?

- Ja, vafan liksom.

- Men det är inte han.

- Är du säker?

- Ja, det är nån vakt eller nåt.

- Jaha.


Tystnad. Jag bläddrar vidare. Elenor klipper.

- Men du, annars verkar ju surrogatmammor va en fin ide för kändisarna nu.

- Ja tjänare.

- Jättekäckt. Som en bodydouble liksom.

- Mmmm...

- Som vaheterhan... Elton John...

- Jag tycker det är helt vidrigt. Helt vidrigt.

- Ja, ärligt, hur gammal är han inte? Och hur gammal är inte hans snubbe?

- Skitgamla, men det bryr sig väl inte dom om.

- Nä eller hur. Hur gammal kommer den ungen hinna bli innan dom kolar? Man får fan tänka på såna saker lite tidigare i livet. Sorry.

- Dom vet ju inte vem som är pappan heller för dom hade blandat ihop sperman.

- Åh gud.... så äckligt. Blandad sperma.


Jag älskar att gå till frissan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar