Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 5 september 2010

Samtal på krogen


En väldigt ung snubbe kommer fram och petar på min tatuering.

- Jag vet! Jag gjorde den när jag var nitton. Och jag var nitton 1992.

Han ser helt nollställd ut. Jag förstår att han försöker räkna ut hur gammal jag är.

- Det... det ....det är väldigt länge sen. 1992. Det är mer än tio år sen, nä vänta! Det är.... länge sen. Hur gammal ÄR du?

- Du får väl tänka lite till.

Jag går och dansar iväg lite.

En stund senare petar han på min tatuering igen.

- Jag VET! Jag gjorde den när jag var nitton. 1992. Har du kommit på hur gammal jag är?

- Nä... Jag kan inte tänka ut det...

- 37.

- NO way.

- Jo. Jag är 37. Och vet du, jag har haft lika jävla roligt hela tiden sen jag var nitton.

- Du är inte 37. Det kan inte vara möjligt.

Jag får ta fram mitt körkort.

- Det är inte ditt körkort. Du har förfalskat det!

- Mmmm eller hur, och jag lovar att jag skulle kunna vara din morsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar