Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 17 juli 2010

Den bästa film jag sett tror jag!

Igår kom jag hem efter att ha jobbat 36 timmar på tre dagar och var rätt...slut. Magnus hade vart på Movieline och köpt hela boxen med filmer av han som gjorde Spirited away. Och där fanns den här pärlan:



Ber om ursäkt för att trailern var på japanska. Men jag har inte tid att leta mer på Youtube. Filmen heter iaf Det levande slottet. Den var så sjukt jävla skitbra. Helt fantastisk historia om en flicka som blir förvandlad till en gammal gumma och gömmer sig i en trollkarls slott medans hon kommer på hur hon ska göra för att bli sig själv. Trollkarlen är vacker och grym på att trolla och hon är såklart kär i honom. Och när hon sover är hon sitt gamla jag och han har såklart tittat på henne när hon sover så han vet vem hon är.
Matilda och jag blev typ kära i honom. Moget. Men ganska härligt.
Hela historien är som en galen japansk syratripp. Precis vad man behöver då och då.
Lova att ni går och hyr den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar